سراوان هوشک lux48

سراوان هوشک lux48

انواع مقاله .نرم افزار تم بازی موبایل و کامپیوتر و مطالب سودمند ومفید
سراوان هوشک lux48

سراوان هوشک lux48

انواع مقاله .نرم افزار تم بازی موبایل و کامپیوتر و مطالب سودمند ومفید

طرح درس کتاب "بخوانیم" چهارم ابتدایی

طرح درس کتاب "بخوانیم" چهارم ابتدایی

برای دریافت به ادامه مطلب بروید



 

مشخصات کلی :

عنوان درس : ثروت های ملی                                     نام و نام خانوادگی : ام کلثوم قادری

روش تدریس :تیمی                                                  دبستان : شهید باهنر

مدرک و رشته تحصیلی : لیسانس آموزش ابتدایی          تعداد دانش آموزان : ۲۵ نفر

زمان : ۴۵ دقیقه                                                       کلاس : چهارم ابتداییَ

 

هدف و مفاهیم درس : آشنایی با ثروتهای ملی ایران - استقاده درست از ثروتهای ملی - دسته بندی ثروتهای ملی - نام بردن ثروتهای ملی محل زندگی خودشان - وظایف آنها نسبت به ثروتهای ملی -

روش یاد دهی : بحث و گفتگو - روشهای فعال و گروهی - الگوی تدریس کارایی تیم -

فعالیتهای قبل از شروع درس : سلام و احوال پرسی - حضور و غیاب - سوال از درس قبلی و رفع اشکال

ارائه درس جدید :

۱- تشکیل تیمها : با توجه به تعداد دانش آموزان کلاس که ۲۵ نفر می باشند ، ۵ تیم ۵ نفره تشکیل می دهیم و نفرات را از شماره ۱ تا شماره ۵ نام گذاری می کنیم و هنگام تشکیل تیمها و طبقه بندی آنها سطح علمی و توان یادگیری دانش آموزان را در بین اعضای گروه در نظر می گیریم .

۲- آمادگی فردی فراگیران : درس را به ۵ بند تقسیم کرده و بند اول درس را به نفرات اول گروه ها ، و بند ۲ درس را به نفرات دوم گروه ها و بند ۳ درس را به نفرات سوم گروه ها و بند ۴ درس را به نفرات ۴ گروه ها و بند ۵ درس را به نفرات ۵ گروه ها واگذار می کنیم و از آنها می خواهیم که در مدت ۱۰ دقیقه بندهای مربوط به خودشان را بطور دقیق مطالعه کنند.

۳- کار تیمی : از دانش آموزان گروه ها می خواهیم که با توجه به شماره های نامگذاری ، شماره هایی که با هم همشماره هستند مثلا شماره های ۱ در یک گروه و شماره های ۲ در گروه دیگر ... به این ترتیب در کنار هم بنشینند و با هم هم فکری کنند و تبادل نظر نمایند و به هم دیگر بند ها را توضیح دهند و بعد از ۱۵ دقیقه به گروه های اولیه برگردند.

۴- ارائه گزارشها : به گروه ها فرصت می دهیم که در عرض ۱۵ دقیقه هر ۵ نفر در گروه ها مطالب یادگرفته را به همدیگر توضیح دهند و سپس بصورت گروهی از شماره ۱ تا ۵ درس را کلی برای دیگر دوستان خود در پای تخته توضیح دهند.

۵- تعیین تکلیف : گروهی و فردی

گروهی : بخشی از زندگی یکی از شخصیت های منطقه خود را با دوستانشان بصورت نمایش اجرا کنند.

فردی : درباره ثروتهای ملی و آثار باستانی و یا سفر به نقاط دیدنی گزارش تهیه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد